Hello from Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sher en Jo - WaarBenJij.nu Hello from Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sher en Jo - WaarBenJij.nu

Hello from Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Sher en Jo

17 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok

Na een heftig afscheid van onze geweldige vrienden en familie op Schiphol begon dan eindelijk ons avontuur. Eerst nog even de veeeel te lange vlucht met Malaysia Airlines, met vliegangst zeker een mindere ervaring. Maar goed, we zijn in Bangkok baby!! Het hostel hadden we al in Nederland geboekt zodat we rustig konden beginnen. Het hostel bevalt zeer goed, voor 12 eu per nacht hebben we een eigen kamer, mét douche én ventilator. Voor Bangkokse begrippen is dat een zeer luxe hostel. Toen we gister aankwamen werden we direct in het diepe gegooid, oftewel een cultuurshock. Er zijn hier zoveel mensen en zoveel brommers, het is bizar hoe iedereen zich een weg baant en dat het goed gaat zonder flinke klappers. Overal op straat vind je eettentjes, van heerlijke noodlesoepjes tot rauwe vismaaltijden die de hele dag ongekoeld in de zon liggen. Op dat soort dingen zijn onze Nederlandse magen niet voorbereid, dus dat slaan we voorlopig maar even over. We zijn ook lekker toeristisch en naïef de tuctuc in gestapt om vervolgens ergens afgedropt te worden waar we niet hadden afgesproken en gedwongen worden een winkel te bezoeken waar je suites kunt kopen. Geeft niets, het is de eerste dag, dan mag dat. Als lunch hebben we in een lokale toko voor 1.75 eu gegeten, beefnoodels it was.
Na even een powermap in het hostel zijn we wederom heel toeristisch maar zeer vertrouwd maar de MAc gegaan. Even geen cultuurshock, even een vertrouwde bigmac, nu het nog kan. S'avonds zijn we met een boot naar Asiatique gegaan, een leuk stukje Bangkok met gezellige restaurantjes, barretjes, veel winkeltjes, als afsluiting van de avond vanuit een reuzenrad genoten van Bangkok by night.

Na een lang en goed maar zwetend nachtje vanochtend met een boottochtje naar het Grand Royal Palace gegaan, een prachtig paleis('net een wokrestaurant' - Hangover 2) mooie tuinen en alles is zo schoon! We moesten alleen wel lange broeken en lange mouwen aan, dus jo heeft even een sexy olifantjes pyjama broek gescoord in de buurt. Het was vandaag 43 graden, dus otters waren we. Daarna dit keer met een goede tuctuc gegaan, deze amigp heeft ons op vele plekjes afgezet waaronder een levensgrote gouden Buddha beeld. Alles is van goud en zeer groots. Je ziet overal ook monniken op de grond bidden. Prachtig om allemaal te zien. Daarna zijn we met de skytrain naar levensgrote mall gegaan, waar we genoten hebben van alle leuke winkeltjes en donuts.

Morgen gaan we voor 4 dagen naar een Lakehouse. Een veelbelovend relaxed en zonnig tripje volgens de brochure, we zijn benieuwd! We hebben besloten daarna nog 2 nachtjes in Bangkok te blijven omdat we nog wat plekjes op het verlanglijstje hebben staan zoals een fietstocht door de stad (ja dat kan levend dus blijkbaar) en een Skybar met stunning view.

Tot over een week lieve mensen xxx
Groetjes ons

• 17 Augustus 2014 - 20:09

Marjan:

Hé otters,
    Zo leuk om, na de appjes en het facetimen, nu jullie verslag te lezen. Het is duidelijk dat jullie genieten: van tuctucs tot noodles van Royal palace tot de Mac.
    Fijn dat jullie een prettig hostel hebben waar je volgend weekend dan weer even terugkomt.
    Heel veel plezier en moois op de Lakehouse tocht.

Liefs ,Marjan

• 17 Augustus 2014 - 21:52

Patrick:

Fietstocht van Co van Kessel! aanrader :)

• 17 Augustus 2014 - 22:15

Guusje:

Heeee guys klinkt allemaal fantastisch. Heel divers vooral. Geniettttttt en we volgen jullie xxx

• 17 Augustus 2014 - 22:36

Helle :

Klinkt allemaal geweldig. Wat een ontdekkingen en ervaringen . Morgen lekker voor een pasr dagen zon, water en genieten. En wasrschijnlijk even geen Mac. Super veel plezier!! Dikke kus!

• 18 Augustus 2014 - 00:07

Tessa:

Geweldig om allemaal te lezen. Ga maar heerlijk genieten in het lakehouse na alle indrukken en enorme cultuur shock nu even lekker genieten. Ik kijk nu alweer uit naar jullie volgende verhaal. Enjoy schatten!! xxx

• 18 Augustus 2014 - 20:18

Rob En Annemiek:

Leuk dit alles te lezen, klinkt heel Aziatisch, straks in Vietnam zien jullie nog veel meer brommertjes. Lekker genieten van alle indrukken en straks lekker paar dagen rust. Dikke kus van ons!!

• 19 Augustus 2014 - 12:22

Laurien:

Superleuk om dit te lezen! Ik ben een paar jaar geleden ook naar Thailand/Bangkok geweest. Die skybar is zeker in de hoogste toren van Thailand? Is een heel mooi uitzicht! En dat met de Tuctuc hadden wij ook, afzetterij. Nog een tip: Als je met de taxi gaat moet je er ook altijd voor zorgen dat je de chauffeur de meter laat lopen, anders word je ook afgezet. Heel veel plezier verder! X

• 20 Augustus 2014 - 07:43

Jessica Hubers:

Wat heerlijk dat jullie zo een verslag met ons delen. Wat een avonturen al allemaal en nu heerlijk genieten bij de lake house trip. Kijk al uit naar het volgende verslag!! Dikke kusssss xox jessie

• 20 Augustus 2014 - 19:37

Helena:

Wat heerlijk al die indrukken die heb je maar weer in thé pocket ;-) De Lakehouse klink veelbelovend. Doen jullie voorzichtig met de fietstocht wauw :-)

• 21 Augustus 2014 - 15:58

Charissa:

Geweldig om jullie verhalen zo te lezen!!! Klinkt allemaal zo leuk. Jullie zijn nu vast heerlijk aan genieten bij de lake house. Geniet ervan schatten. <3 XXX